Hovedmenu
 Bladet
 Køb-/salgsannoncer
 Annoncering
 Øvrig Info
 Rejser
Nyhedsbrev

...

...

ShopUSA

Youngtimer

Classic Center

Forlaget Motorploven

RallyInfo

Bushistorisk Selskab

Midtvensyssel Veteranklub

Classic Center

Maserati 2,0 V6 Spyder 2d
Maserati 2,0 V6 Spyder 2d
Maserati 2,0 V6 Spyder 2d Maserati 2,0 V6 Spyder 2d Maserati 2,0 V6 Spyder 2d
Maserati 2,0 V6 Spyder 2d Maserati 2,0 V6 Spyder 2d Maserati 2,0 V6 Spyder 2d
Maserati 2,0 V6 Spyder 2d Maserati 2,0 V6 Spyder 2d
Maserati 2,0 V6 Spyder 2d
Årgang: 1991
Kørte Kilometer:
Stelnummer:
Stand: God

Supplerende oplysninger:
* Privat flexleasing:
* Månedlig leasingydelse kr. 3.943,-
* Løbetid: 12 måneder indregistreret
* Førstegangsydelse kr. 40.000,-
* Depositum kr. 0,- (tilbagebetales)
* Restværdi kr. 196.500 (inkl. moms)
* Samlet ydelse kr. 87.316,-
* Alle beløb er INKLUSIVE moms.
* Pris inkl. moms u. afgift kr. 249.000,-

Maserati Biturbo er verdens første produktionsmotor med to turboladere. - og det er også den første produktionsbil, der har tre ventiler pr. cylinder.

Passion for Italiensk fuldblod og fræk Italiensk firser-design er blandt de vigtigste motivationsfaktorer, der kan få en til at købe en Biturbo, trukket af den brutale kraft fra dens kompressorladede V6. Biturbo'en blev udviklet under virksomhedens ejer Alejandro de Tomasos vagtsomme øje. Det er meningen at producere en bil der kan fungere lige så godt som daglig brugsbil og som sportsvogn, når ejeren er i humør. Pierangelo Andreani bruger origami-stilen til sit design – en stil som er kantet og vinklet og som blev introduceret af Giugiaro og Gandini tilbage i slutningen af 1960'erne og 1970'erne. Sjovt nok bliver Gandini senere hyret til at give modellen et designløft i 1988 og 1991 for at holde stylingen opdateret.

Efter en mislykket periode med Citroen-ejerskab og en kort periode under det italienske regeringsagentur, planlægger De Tomaso at bygge en "kompakt" fem-sæders coupé drevet af en 2-liters V6-motor, med dens effekt betroet, til ikke én, som det var på mode på det tidspunkt, men hele to turboladere. Motoren beholdt 90° V6-formatet fra den tidligere Merak drevet af en enkelt overliggende knastaksel, med tre ventiler pr. cylinder, to indsugninger (en lille og en større, som tilsammen giver en hvirveleffekt, der øger forbrændingseffektiviteten) og en enkelt udstødningsventil. Denne motor er fodret af en enkelt dobbeltchoker Weber-karburator "blæst" af to IHI turboladere. Effekten nåede op på 180 hk ved 6000 o/min, hvilket giver bilen en decideret sporty karakter.

De angivne præstationstal er en maksimal hastighed på 215 km/t og acceleration fra 0 til 100 km/t på 6,5 sekunder. Præsentationen for pressen finder sted, ikke tilfældigt, den 14. december 1981 - sammenfaldende med 67-året for grundlæggelsen af Officine Alfieri Maserati - mens præsentationen for den brede offentlighed er reserveret indtil "udstillingsvinduet" på Geneve Motor Show i marts af 1982.

Efter at have skabt en række sportsvogne under sit eget navn, havde Alejandro De Tomaso aldrig drømt om at blive husket som skaberen af den mest kontroversielle model, der har treforken på grillen. Den tidligere argentinske racerkører og iværksætter gav Maserati et nyt liv med denne model.

Mk. II ”Zagato” Spyder kommer i oktober 1989 re-designet og bygget af Zagato. Den er udstyret med den kraftigere 2 liter V6 motor med mulighed for en fire-trins automatisk gearkasse – dette eksemplar har dog den eftertragtede manuelle 5 trins ZF gearkasse. Visuelt identificeres den med sorte kanter omkring lygterne, en kortere grill og 15 tommer letmetalsfælge.

Årgang 1991 er den sidste af Mk.II serien og der produceres kun et par hundrede, før den efterfølges af Mk.III

Aflæst km. 75.782


Pris:

Flere Annoncer fra denne annoncør       Tilbage
Forhandler:
Classic Car House A/S
Att: Bilhandel
Kongevejen 79
2800 Kgs. Lyngby
Danmark

Telefon 1: 33337000
Telefon 2: 40366206
Fax: 
E-Mail:  Kontakt sælger

E-Mail: bilsalg@classiccarhouse.dk
Hjemmeside: www.classiccarhouse.dk


Placering af postnummeret - 2800

Map24




[...]

Tilbage Tip en ven Fremad